Gebruik van prepaid simkaarten

Het gebruik van een prepaid simkaart is over het algemeen nog van een hoog niveau. Zo’n 33% van de Nederlandse bevolking maakt hier namelijk nog gebruik van. De meeste gebruikers komen uit de leeftijdscategorie van 60 plus. Deze gegevens zijn voort komen vloeien uit een onderzoek van Telecompaper in samenwerking met Prepaidsimkaart.net

De cijfers van het onderzoek

De studie is uitgevoerd in het eerste kwartaal van 2016 onder bijna 2.000 Nederlandse consumenten tussen de 10 en 80 jaar. Mensen in de leeftijdscategorie van 25-40 jaar maken veel minder dan gemiddeld gebruik van een prepaid simkaart, slechts een kwart (26%). De belangrijkste reden voor hen om wel voor prepaid te kiezen is dat ze weinig bellen. Een abonnement is daarom voor hen soms niet interessant. Ook zegt een deel te kampen met een BKR-registratie waardoor het niet mogelijk is om een abonnement af te sluiten. Het vooruitbetalen van beltegoed middels prepaid is dan wel mogelijk.

Van de totale markt van het aantal prepaid aansluitingen (6,1 miljoen gebruikers) zijn er een drietal marktleiders. KPN, Vodafone en Lebara bezitten namelijk de helft van de markt. De overige 3 miljoen aansluiten zijn verdeeld over een 18-tal aanbieders.

Jonge mannen waarderen jaarlijks het hoogste bedrag op. Gemiddeld kopen zij 74 euro aan beltegoed per jaar. Dit is ruim anderhalf keer meer dan vrouwen van middelbare leeftijd. Zij kopen jaarlijks voor ieder meer dan 45 euro aan beltegoed.

Uit het onderzoek blijkt

Uit het onderzoek van de twee partijen blijken er nog meer feiten over prepaid simkaarten en het gebruik ervan. U kunt de gegevens kopen voor een bedrag van €500,- en dan krijgt u inzicht in de volgende informatie; de precieze aantallen van het gebruik, de grootte van de marktaandelen van de aanbieders en de redenen achter het gebruik van prepaid simkaarten en opwaardeergedrag.

Om tot de beste keuze te komen voor een geschikte simkaart doet u er goed aan om het te vergelijken. Prepaid vergelijken doet u aan de hand van prijzen, geboden service en eventueel nog zaken waar u persoonlijk behoefte aan heeft.

Bron: Simonlypagina.nl